Vizuālās mākslas skolotāji apgūst jaunākās tendences mācību priekšmetā

Drukāt
Izveidots Pirmdiena, 07 Janvāris 2019 11:11

Foto: Vizuālās mākslas skolotājas praktiskajā nodarbībā

  27.decembrī vizuālās mākslas skolotājas tika aicinātas iesaistīties nodarbībā, lai uzzinātu jaunākās tendences mācību priekšmeta mācīšanā un noskaidrotu nosacījumus drāmas elementu veiksmīgai izmantošanai stundās.

 

  Desmit vizuālās mākslas skolotājas: Diāna Pozdņikova, Baiba Frinde, Vineta Zēģele, Annija Šembele, Sarma Toniņa, Ilze Ciguze, Dina Farnaste, Evita Zvirbule, Evija Puriņa un Ilona Mežinska gan teorētiski, gan praktiski iepazinās ar „Drāmas elementu izmantošanu vizuālās mākslas stundās”. Jaunajā mācību saturā paredzēts, ka jau līdz šim apgūtās tēmas, piemēram, „Maskas”, „Dažādi telpiski objekti” būs jāpapildina ar „teātra mākslu”, izmantojot integrētas drāmas metodes, bet 4.-9.klasēs izmantojot arī starppriekšmetu saikni, kuras  pamatā tiks izmantotas radošās domāšanas, vizualizācijas, drāmas elementu un sadarbības grupā metodes. Tātad klausoties skaņdarbus, literāros darbus, vērojot mākslas darbus skolēns dzirdēto, redzēto un piedzīvoto atspoguļos ar skaņām, valodu, kustībām, krāsām, līnijām un materiāliem. Mācību saturs tiks organizēts, par būtiskāko izvirzot lielās idejas izpratni, dažādu mācību priekšmetu skolotājiem sadarbojoties mācību procesa īstenošanā, atvēlot caurviju prasmes, domāšanu, radošumu, sadarbību un līdzdalību. Līdz ar to skolēns, orientējoties uz kopējo, kopīgi sasniedzamo rezultātu, apgūs prasmes sarunāties, saprasties un sadarboties dažādās grupās.

Foto: Vizuālās mākslas skolotājas ar pašgatavotajām lellēm pasakai „Trīs sivēntiņi un vilks”

  Vizuālās mākslas skolotājas nodarbībā tika iepazīstinātas arī ar 3D printera - kā inovatīvas iekārtas izmantošanu vizuālās mākslas stundās, kas spēj izveidot reālus, fiziskus objektus no digitāliem 3D modeļiem.3D objektu iegūšana sākas ar skici vai rasējumu, darbu ar programmatūru un beidzas ar 3D objektu vai to detaļu printēšanu. Līdz šim, stundās izmantotās digitālās lietas, bildes un video, varētu būt papildinātas ar reālistiskiem, telpiskiem objektiem. Cerot, ka tā būs arī mūsu skolas tuvākā nākotne, nāk prātā jo­projām aktuālais latīņu teiciens “Non progredi est regredi”, kas nozīmē “Neiet uz priekšu nozīmē iet atpakaļ.”.

Materiālu sagatavoja vizuālās mākslas metodiskās kopas vadītāja Ilona Mežinska