Taustāmā programmēšana ir nepieciešama Eiropas sākumskolās

Drukāt
Izveidots Ceturtdiena, 05 Jūlijs 2018 16:07

Sākotnējās izpētes atziņas, skolotāju anketēšanas atbildes un fokus grupas aktivitātes rāda, ka lielākā daļa sākumskolu skolotāju joprojām nezina, kas ir taustāmā programmēšana un kā tā var tikt izmantota viņu ikdienas darbā, lai vairāk ieinteresētu bērnus STEM bāzētajos priekšmetos un veicinātu bērnu iekļaušanu.

 

22. un 23. Maijā TangIn konsorcija dalībnieki tikās Sofijā, Bulgārijā, kur viņus uzņēma Know & Can asociācijas pārstāvji, lai diskutētu par sākotnējās izpētes atziņām, kuras tika veiktas dalībnieku valstīs, analizētu skolotājo atbilžu rezultātus uz anketām un analizētu atgriezenisko saiti par dalību projektā no fokus grupām.

Šīs aktivitātes tika veiktas posmā no 2017. gada novembra līdz 2018. gada aprīlim, dažādās Eiropas valstīs (Portugālē, Spānijā, Bulgārijā un Latvijā) projekta aktivitāšu ietvaros, bāzētās kopējās vadlīnijās un resursos datu ievākšanai. Nozīmīgākās atziņas atklāj, ka:

  • Lielākā daļa sākumskolas skolotāju ir sievietes, vecumā no 45 gadiem vai vairāk, un tikai aptuveni 20% ir jaunāki par 30 gadiem.
  • Dators, viedtelefons, Skype un epasts ir “tehnoloģijas”, kuras skolotāji pārsvarā izmanto ārpus skolas; taču, tikai dators un multimēdiju projektors – un reti interaktīvā tāfele – tiek lietoti klasēs.
  • Sākumskolas līmeņa skolotāji pārsvarā piekrīt, ka ar loģiku un algoritmiem skolēni būtu jāiepazīstina sākumskolas vai pirmsskolas apmācību līmenī (68%). Līdzīgi tiek spriests arī par to, kad bērni būtu jāiepazīstina ar robotiku un taustāmo programmēšanu.
  • Gandrīz 70% sākumskolas skolotāju nav dzirdējuši par to, kas ir taustāmā programmēšana. 
  • Jautāti par viņu zināšanām par rīkiem, kas palīdz mācīt programmēšanu, gandrīz 60% skolotāju nezina par populārākajiem pieejamajiem rīkiem (piem., Scratch, logo un citiem).

Svarīgākais ir tas, ka sākotnējās projekta aktivitātēs iesaistītie skolotāji vēlētos taustāmās programmēšanas rīkus un resursus lietot savās nodarbībās 2 reizes nedēļā (11%), reizi nedēļā (aptuveni 30%) vai reizi katrās divās nedēļās (18%), neraugoties uz faktu, ka lielākā daļa no viņiem nav saskārušies ar taustāmo programmēšanu un nav bijusi pieredze mācot programmēšanu vai lietojot programmēsanu un robotus pasniedzot dažādus priekšmetus.

Balstoties uz šī pētījuma galīgajiem rezultātiem, konsorcijs izstrādās didaktisku resursu komplektu skolotājiem, lietošanai sākumskolas līmenī STEM bāzētos priekšmetos, kas tiks sākotnēji pārbaudīti Portugāles skolu apvienībā Agrupamento de Escolas da Murtosa.

Resursi iekļaus:

  • Aktivitāšu komplektu bāzētu taustāmajā programmēšanā, kuri aptvers ar matemātiku, dabaszinībām un tehnoloģijām saistītas tēmas.
  • Skolotāja rokasgrāmatu, kura palīdzēs pielietot taustāmās programmēšanas konceptus un rīkus, kā arī TangIn apmācību resursus.

TangIn projekts (www.tangin.eu) ir Eiropas savienības Erasmus+ programmas līdzfinansēts un saved kopā izglītošanas organizācijas un institūcijas konsorcijā, kurš sastāv no 4 dažādu valstu pārstāvjiem (Portugāle, Spānija, Latvija un Bulgārija) un ir Portugāles kompānijas Carreira & Alegre Lda koordinēts.

Ja jūs esiet ieinteresēti piedalīties TangIn projektā, vai vēlaties papildus informāciju par to, Jūs to varat iegūt sazinoties ar Viktoru Litaunieku epastā Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.  

Autortiesības © 2018 Valmieras Pārgaujas sākumskola. Visas tiesības aizsargātas.
Joomla! ir atvērtā koda programmprodukts ar GNU General Public licenci.
Joomla templates 1.7 by Hostgator