Vizuālās mākslas darbu izstāde „JŪTAS UN EMOCIJAS”
Savu emociju atpazīšana un apzināšanās ir pirmais solis atbildei uz jautājumu “Kāpēc es tā jūtos?”. Mācoties atpazīt savas emocijas, ir jāsaskata kopsakarības, kas veidojas mīmikai, kustībai un sajūtām mijiedarbojoties. Skatoties filmas vai teātra izrādes, emocijas tiek paustas gan ar sejas vaibstiem, žestiem un attieksmi, gan ar krāsu, līniju un formu, gan arī ar skaņu un klusumu.
Ir tapusi radošo darbu izstāde „Jūtas un emocijas”, kur 4.klases skolēniem, vizuālās mākslas stundās, bija jāīsteno divi uzdevumi – pašizdomātajam fantāzijas tēlam bija jāpiešķir kāda emocija tā, lai tā nolasītos mīmikā, kustībā un krāsu izvēlē. Ir skaidrs, ka mūsu emocijas var iekrāsot gan pozitīvos, gan negatīvos toņos un kā tas ir izdevies 4.klases skolēniem – nāc uz 4.- 6. klašu skolas korpusu un apskaties.
Nav labu vai sliktu emociju, jo tikai tikai tad, kad izjūtam skumjas un vilšanos, mēs zinām, kā novērtēt prieku un laimi.
Materiālu sagatavoja vizuālās mākslas skolotāja Ilona Mežinska
Mūsu spēks ir mūsu ģimenes! - "Dzimtas koks" un grāmata "Bērnības atmiņu tēlojumi"
GRĀMATA:
,,Ģimene ir mana mazā laimes pasaulīte lielajā,” vēl pavisam nesen atzina kāda meitene sarunā par viņai svarīgo. ,,Tajā valda mīlestība un rūpes vienam par otru.”
Šajā trauksmainajā un nedrošajā laikā mums visiem vairāk kā jebkad ir svarīgs drošs plecs sev blakus, saprotošs skats un mīļš vārds no tuva cilvēka.
Arī mēs, 5.klašu skolēni un latviešu valodas skolotājas, runājām, pētījām, zīmējām un radījām savus jaunrades darbus par ģimeni. Tā tapa darbi, par kuriem pašiem prieks un vēlme dalīties šajās sajūtās, parādot tos arī citiem.
Mēs mācījāmies zīmēt ģimenes dzimtas kokus, meklējot un apkopojot informāciju par mums tuvajiem un tālajiem radiniekiem, tā uzzinot ne vienu vien interesantu faktu par savu ģimeni un tās vēsturi.
Pētījām sava vārda izcelsmi un nozīmi. Jautājām vecākiem, meklējām statistikas datus, mācījāmies zīmēt infografikas un strādāt ar vizuālo noformējumu.
FOTO:
Dalījāmies atmiņu stāstos no savas bērnības, rakstot bērnības atmiņu tēlojumus un tos prezentējot klasē saviem klausītajiem un vērtētājiem. Tas bija ļoti interesanti, jo bērnības atmiņas ir kas tāds, kas liek pasmaidīt par tā laika emocijām, nedarbiem, vārdiem, kurus nepratām izrunāt vai izdomājām paši savus. Tā mēs arī uzzinājām vairāk viens par otru.
Visbeidzot ķērāmies klāt jaunrades darbam – savas brīnumpasakas rakstīšanai, uzsverot ģimenes lielo nozīmi ikviena cilvēka dzīvē. Mūsu izdomātie varoņi pārvarēja dažādas grūtības, lai kopīgiem spēkiem uzvarētu ļaunos spēkus, kuri ne reizi vien kala viltīgus plānus.
Tāpat kā labajiem tēliem, arī mums bija jāpārvar grūtības, jāmācās sadarboties, ieklausīties un respektēt vienam otru, jo pasakas rakstījām, strādājot grupās. Tas nebija viegli, bet mums izdevās!
5.klašu skolēni un latviešu valodas skolotājas Ilona Ozoliņa un Dzintra Indriksone
Tu esi Latvijas dārgums!
Latviešu valodas aģentūra katru gadu izsludina skolēnu radošo darbu konkursu.
Šī gada tēma - „Tu esi Latvijas dārgums”.
Valmieras Pārgaujas sākumskola šajā konkursā piedalās jau daudzus gadus, arī šogad.
Paldies latviešu valodas un literatūras skolotājām, kuras mudināja skolēnus piedalīties radošo darbu - domrakstu konkursā. Iedrošināja skolēnus jau tā noslogotajā mācību procesā, īpaši attālinātajā, tomēr padarīt vairāk - padomāt, uzdrošināties paust savas domas publiski, pašdisciplinēt sevi paveikt vairāk, ne tikai ikdienas mācību darbus.
Paldies skolēniem par lieliskajiem darbiem! Jūs esat Latvijas dārgumi!
Skolēnu darbi apskatāmi šeit.
Sagatavoja Kultūras izpratnes un pašizpausmes jomas koordinatore
Dzintra Indriksone