112 diena
Februāris karjeras izglītībā aizritēja iepazīstot vienotā ārkārtas palīdzības izsaukuma numura 112 dispečera profesiju. Vidzemes VUGD vecākā inspektore SandraVējiņa sarunā ar Vidzemes VUGD operatīvās vadības pārvaldes zvanu apstrādes inspektori, dežuranti, jeb dispečeri Evitu, skolēnus iepazīstināja ar dispečera profesiju, ikdienas pienākumiem, un prasmēm, kādas nepieciešamas, darot šo darbu.
Lai strādātu par dispečeru, viena no vissvarīgākajām lietām - jāgrib palīdzēt cilvēkiem, jābūt apķērīgam, jāprot svešvalodas, jāmāk un jāpatīk sarunāties ar cilvēkiem, jo lielākais darba pienākums ir saruna pa telefonu, rāciju.
Dispečere atklāj, darba laiks ir 24h, bet tas paskrien ļoti ātri, daudz dažādu notikumu. Nav divu vienādu darba dienu. Dispečera darbs ir komandas darbs. Inspektores atkārtoti uzsver, lai kur dotos, svarīgi iegaumēt precīzu adresi, lai vajadzības gadījumā pēc iespējas ātrāk var sniegt palīdzību.
112 darbojas 25 gadus (kopš 1997.gada). Piezvanot uz 112, iespējams sasniegt četrus glābšanas dienestus – VUGD, Valsts policiju, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu un Gāzes avārijas dienestu.112 numurs ir sazvanāms 24 stundas diennaktī un zvans ir bez maksas. Piecos zvanu centros Latvijā kopumā strādā 88 dispečeri. Katru diennakti dispečeri atbild uz vidēji 3500 zvaniem ar dažādiem lūgumiem palīdzēt.
Klases stundā skolēni atkārtoti pārrunāja, kurās situācijās ir jāzvana uz 112 un kas jāsaka dispečerei, sazvanot ārkārtas palīdzības izsaukumu tālruņa numuru. Vidzemes VUGD vecākā inspektore Sandra Vējiņauzsver: “Ir būtiski atgādināt bērniem un jauniešiem arī par to, kas notiek, ja uz 112 tiek saņemts viltus zvans, kā arī – cik svarīgi ir nekavējoties paziņot par negadījumu, zvanot uz 112, nevis filmēt vai nofotografēt notiekošo, kā rīkoties, ja esi nejauši piezvanījis uz 112.”
1.-4. klases skolēni iztēlojās un zīmēja, kāds izskatītos 112 logo pēc 10 gadiem.
Sagatavoja PKK Inga Bērziņa