Konkurss "Dārznīca"
Stādu audzēšana konkurss „ Dārznīca” .
Ir pienācis pirmais pavasara mēnesis dabā . Arī mūsu klases telpā ir iestājies pavasaris ! Ir uzziedējusi pirmā tulpe, aizvien garākas stiepjas kastaņas!
Latvijas Stādu audzētāju biedrība jau otro gadu pēc kārtas aicina visu Latvijas skolu 1. – 6. klašu skolēnus un skolotājus piedalīties stādu audzēšanas konkursā “Dārznīca”. Konkursa ietvaros Latvijas skolēniem ir iespēja iejusties dārznieku lomās, sešu mēnešu laikā pašu spēkiem izaudzējot trīs augus un savus novērojumus dokumentējot „Augu dienasgrāmatā”.
Arī mūsu klase nolēma piedalīties un pamēģināt savus spēkus augu audzēšanas procesā.
Februara sākumā saņēmām „ Dārznieka ” komplektus un uzreiz ķērāmies pie darba! Stādīšanas darbos mums gāja jautri, gandrīz visi bija „ar zemi līdz elkoņiem un melnu muti.” Kurš ātrāk, kurš lēnāk, bet stādāmais materiāls nokļuva paredzētajā vietā- puķpodā. Līdz skolas beigām klases bērniem pa pāriem ir jākopj trīs augi- Palsā kastaņa, tulpe un Kanādas egle. Speciālajā „ Augu dienasgrāmatā” ir jāatzīmē viss, kas saistās ar augu kopšanu - kad aplej, kad mēslo, kad mēra utt.
Klases bērni ir ieinteresēti šajā procesā un labprāt veic savus pienākumus. Katrs rīts sākas ar savu augu apsekošanu- rušināšanu ,apliešanu, mērīšanu, un kāds ir prieks, kad augs ir paaudzies. Patiess prieks mums bija visiem par pirmo tulpīti, gaidām nākamo, kura vēl ir pumpurā.
Manuprāt, ši ir lieliska iespēja bērniem izprast to, ka, lai kaut kas izaugtu, ir jāpieliek pūles. Pārliecināties, ka koki tiešām neizaug tik ātri, cik gribētos. Caur to, ka kāds ir norāvis Tavai tulpītei lapu, izjust to cilvēku rūgtumu, kuriem tiek izpostīti dārzi, nolauzti kokiem zari. Es ļoti ceru, ka mani audzināmie nebūs tie, kuri pavasarī plūks un metīs zemē pirmās pavasara puķes, kuras būs uzziedējušas mūsu skoliņas teritorijā.
6. a klases audzinātāja Iveta Bitmane
Drošība internetā
Atskatoties uz nesen notikušo „Drošāka interneta dienu” 6.a klases skolēni kopā ar informātikas skolotāju 21. februārī apmeklēja Valmieras integrēto bibliotēku, kur kopā ar Bērnu apkalpošanas nodaļas galveno bibliotekāri Gaidu Saukāni un viņas palīgiem- aktīvajiem jauniešiem no V5V, runājām, analizējām ikdienišķas situācijas, kuras liek aizdomāties, cik neredzami un aizsargāti, pasargāti esam visās savās aktivitātēs, kuras ikdienā izmantojam gan interneta vidē, gan mobilajos telefonos. Izspēlējām minēšanas spēli- no speciāli izveidotiem viltus profiliem zēni izsūtīja meitenēm vēstulītes. Meiteņu uzdevums bija uzminēt. Negāja viegli, bet dažām gan izdevās savus „slepenos pielūdzējus” atšifrēt. Neskatoties uz to, ka klasē viens otru labi pazīstam (daži pat no bērnudārza laikiem), tomēr sociālie tīkli dod iespēju palikt neatpazītam, bet… NEATBRĪVO NO ATBILDĪBAS.
Paldies bibliotēkai par uzaicinājumu!
Informātikas skolotāja Ilze Brice
4.a klases izaicinājums bibliotēkā
Janvāra beigās mūsu klase saņēma izaicinājumu no Valmieras 5. vidusskolas 4.a klases mēroties ar izdomu, teātra spēlēšanas prasmi un grāmatu atminēšanu. 20. februārī arī devāmies rādīt, ko varam.
Mēs gājām uz bibliotēku un rādījām Nika izvēlētās grāmatas priekšnesumu, kuru trenējāmies Raula mājās. Lomās: Gregs- Niks, Raulijs, policists un mamma- Ardijs, tētis- Ernests, komiksu pārdevējs- Rauls. Mēs galu galā uzvarējām V5V.
Trenējāmies 2 reizes nedēļā pie mūsu skolotājas. Mūsu grāmata bija par Pepiju Garzeķi. Estere tēloja Aniku, Endžija- teicējs, Sabrīna- pērtiķis, Paula- Pepija Garzeķe, Marta- Tomijs un Anete bija biļešu pārdevēja. Mums patika visi teātri. Pretiniekiem bija izvēlēti sižeti no jaunām grāmatām, tādēļ nevarējām tās uzminēt. Mēs ļoti gribam vēl vienu reizi spēlēt teātri.
Mēs- Olivers un Andis, Ance teātra spēlēšanā nepiedalījāmies, bet skatījāmies no malas. Mums patika mūsu klases priekšnesumi, bet nepatika, ka pretiniekiem vienā fragmentā nošāva suni.
Mēs grupā bijām 3 meitenes. Kopā strādājām un veidojām teātri. Mēģinājām gan skolā, gan mājās. Lomu sadalīšana bija viegla, jo labi sapratāmies. Spēlējām fragmentu no „Nikijas dienasgrāmatas”. Gājiens uz bibliotēku bija ļoti interesants. Spēlējot teātri, mums viss izdevās. Mēs sākumā bijām mazliet uztraukušās, bet kad uzstājāmies- uztraukums pazuda. Mēs visas ļoti labi iejutāmies lomās. Tekstu runājām no galvas. Mūs iepriecināja balvā saņemtās konfektes un uzvara. Paldies visiem par jauko pasākumu! Izaicinājumā uzvarējām! Liene, Anna, Anna Emīlija
Mums paveicās un šajā izaicinājumā uzvarējām! Paldies skolotājai Ilonai Ozoliņai!
Domas apkopoja un līdz juta kl. audz. Ilze Brice